Vakanties van 50-plussers is de nieuwe markt voor reisbureau's. Meer dan 80% van de 50-plussers gaat drie maal per jaar op vakantie. De komende tien jaar komen er een miljoen 50-plussers bij; reisbureau's die niet de boot willen missen zullen daar op in moeten gaan spelen!
Dit is interessante informatie voor het artikel aangezien er een totaal nieuwe markt onstaat voor de reisbureau's. Dit geeft aan dat vergrijzing niet alleen nadelig kan zijn.
lees meer:
Bron: http://www.travelinside.nl/binnenland/meer-ouderen-op-vakantie/
Geschreven door: Rogier Chaigneau
vrijdag 15 februari 2008
65-plussers met aanvullende bijstand kunnen langer op vakantie (post #25)
65-plussers mogen in tegenstelling tot de 57,5 jaar en oudere nog wel dertien weken in het buitenland verblijven in plaats van de genoemde vier weken in het wetsvoorstel van staatsecretaris Van Hoof van het ministerie van sociale zaken.
lees meer:
Bron: www.fnv.nl
Geschreven door: Rogier Chaigneau
lees meer:
Bron: www.fnv.nl
Geschreven door: Rogier Chaigneau
In 2013 is 20% van de Nederlandse bevolking 65+ (post #14)
Uit de gepubliceerde cijfers van het CBS is naar voren gekomen dat in de periode 2008 tot en met 2013 het aantal 65-plussers met 400.000 zal toenemen. Momenteel leven rond de 2,4 miljoen 65-plussers in Nederland. Dit zal in 2013 rond de 2,8 miljoen zijn.
Dit artikel is goed bruikbaar omdat het de cijfers geeft van de toekomst als het om vergrijzing gaat.
lees meer:
Bron: http://www.infeite.nl/bijna-20-procent-is-65-plus-tegen-2013.11325.lynkx
Geschreven door: Rogier Chaigneau
Dit artikel is goed bruikbaar omdat het de cijfers geeft van de toekomst als het om vergrijzing gaat.
lees meer:
Bron: http://www.infeite.nl/bijna-20-procent-is-65-plus-tegen-2013.11325.lynkx
Geschreven door: Rogier Chaigneau
donderdag 14 februari 2008
Ouderen worden "brutaler" (post # 23)
Ouderen zijn mondiger en stellen hoge eisen aan vakanties
Ouderen geven per jaar samen 4,7 miljard uit aan vakanties, daarbij stellen zijn hoge eisen aan de plek waar ze verblijven. Het moet comfortabel zijn, de service goed en willen ze vooral rust. Wel willen ze op de hoogte zijn van de activiteiten in en rond hun verblijf. Ouderen hebben de vaak voorkeur voor een hotel of bungalowpark.
Dit artikel is van belang voor ons omdat er beschreven wordt waarom ouderen veel geld uitgeven en waar ze dit het liefst aan besteden.
lees meer:
bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/01/F036.htm
geschreven door: Laura van Dijk
Ouderen geven per jaar samen 4,7 miljard uit aan vakanties, daarbij stellen zijn hoge eisen aan de plek waar ze verblijven. Het moet comfortabel zijn, de service goed en willen ze vooral rust. Wel willen ze op de hoogte zijn van de activiteiten in en rond hun verblijf. Ouderen hebben de vaak voorkeur voor een hotel of bungalowpark.
Dit artikel is van belang voor ons omdat er beschreven wordt waarom ouderen veel geld uitgeven en waar ze dit het liefst aan besteden.
lees meer:
bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/01/F036.htm
geschreven door: Laura van Dijk
Ouderen hebben veel voor vakantie over (post #22)
Ouderen hebben veel geld over voor hun vakantie
Ouderen hebben veel geld over als het om vakantie's gaat. Ouderen blijven over het algemeen meer in eigen land, en gaan er dan wat vaker op uit met de eigen ingerichte caravan of boot. Ouderen gaan massaal in de maanden mei en juni op vakantie. Ook verblijven zij het liefst in hotels of pensions. Wat ook erg opvalt is dat ouderen weinig actief zijn op hun vakantie...
Dit artikel is relevant omdat er veel informatie over ouderen en hun vakantie’s in staat. Er wordt beschreven wat ouderen doen tijdens hun vakantie en waar ze hun geld aan besteden op vakantie.
Lees meer:
Bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/27486518-E7DE-4D1E-95FC-B07B4AC8C7DD/0/index1167.pdf
Geschreven door:Laura van Dijk
Ouderen hebben veel geld over als het om vakantie's gaat. Ouderen blijven over het algemeen meer in eigen land, en gaan er dan wat vaker op uit met de eigen ingerichte caravan of boot. Ouderen gaan massaal in de maanden mei en juni op vakantie. Ook verblijven zij het liefst in hotels of pensions. Wat ook erg opvalt is dat ouderen weinig actief zijn op hun vakantie...
Dit artikel is relevant omdat er veel informatie over ouderen en hun vakantie’s in staat. Er wordt beschreven wat ouderen doen tijdens hun vakantie en waar ze hun geld aan besteden op vakantie.
Lees meer:
Bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/27486518-E7DE-4D1E-95FC-B07B4AC8C7DD/0/index1167.pdf
Geschreven door:Laura van Dijk
50-plussers belangrijk voor het toerisme (post # 21)
Het aantal 50-plussers in Nederland blijft maar groeien. Deze groep mensen heeft veel vrije tijd en maakt een groot deel van het totaal aantal vakanties uit. Ze gaan ongeveer drie keer per jaar op vakantie en dit zal ongeveer de komende 20 jaar zo blijven. Kwaliteit en zekerheid staan voor de vakanties hoog op het wensenlijstje van de 50-plusser.
Dit artikel geeft duidelijk aan dat 50-plussers een belangrijke rol spelen voor het toerisme. Ook wordt aangegeven dat dit de aankomende 20 jaar zo zal blijven. De 50-plussers gaan in de toekomst dus een grote rol spelen in het toerisme.
Lees meer
Geschreven door: Annelies Visser
Bron: http://www.travelinside.nl/binnenland/meer-ouderen-op-vakantie/
Dit artikel geeft duidelijk aan dat 50-plussers een belangrijke rol spelen voor het toerisme. Ook wordt aangegeven dat dit de aankomende 20 jaar zo zal blijven. De 50-plussers gaan in de toekomst dus een grote rol spelen in het toerisme.
Lees meer
Geschreven door: Annelies Visser
Bron: http://www.travelinside.nl/binnenland/meer-ouderen-op-vakantie/
Ouderen worden kritischer, ze willen meer comfort (post 20)
Uit onderzoek is naar voren gekomen dat de vakantie van 50-plussers aan steeds meer eisen moet voldoen. Steeds belangrijker op hun vakantie wordt service, rust, zekerheid en comfort. Ze zijn erg kritisch tijdens het verblijf, maar ook al tijdens het boeken. Persoonlijke aandacht, informatie en suggesties over activiteiten tijdens de vakantie zijn doorslaggevend.
In dit artikel komt duidelijk naar voren wat 50-plussers precies willen op hun vakantie. Ook komt duidelijk naar voren dat dit een belangrijke doelgroep is voor het toerisme.
Lees meer
Geschreven door: Annelies Visser
Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/01/F036.htm
In dit artikel komt duidelijk naar voren wat 50-plussers precies willen op hun vakantie. Ook komt duidelijk naar voren dat dit een belangrijke doelgroep is voor het toerisme.
Lees meer
Geschreven door: Annelies Visser
Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/01/F036.htm
Uitkomsten onderzoeken naar 50-plusser (post # 19)
Een groot deel van de Nederlandse bevolking is boven de 50 jaar. Dit is voor marketeers een belangrijke doelgroep, maar er wordt vaak weinig op deze doelgroep gericht. In dit artikel staan de uitkomsten van een aantal onderzoeken kort samengevat.
Dit artikel is bruikbaar voor ons, omdat er een aantal belangrijke feiten en veranderingen in staan met betrekking tot de doelgroep, 50-plussers.
Lees meer
Bron: http://www.mediaonderzoek.nl/338/een-aantal-feiten-over-senioren/
Geschreven door: Derita Nahar
Dit artikel is bruikbaar voor ons, omdat er een aantal belangrijke feiten en veranderingen in staan met betrekking tot de doelgroep, 50-plussers.
Lees meer
Bron: http://www.mediaonderzoek.nl/338/een-aantal-feiten-over-senioren/
Geschreven door: Derita Nahar
Zuidelijke provincie doet het goed bij 50 plussers (post # 18)
De provincie Limburg heeft in de periode oktober 2006 tot en met maart 2007 een zeer goed vakantieseizoen gehad. In deze periode viel de zuidelijke provincie vooral bij de senioren goed in de smaak! Dit komt waarschijnlijk door de toeristische promotiecampagne 'Liefde voor het Leven' gericht op senioren.
Door dit artikel weten wij waar de interesses van senioren, op het gebied van vakantie (landen/plaatsen) onder andere liggen.
Lees meer
Bron:http://www.blikopnieuws.nl/bericht/61716/Limburg_populair_als_vakantie-bestemming_bij_senioren
Geschreven door: Derita Nahar
Door dit artikel weten wij waar de interesses van senioren, op het gebied van vakantie (landen/plaatsen) onder andere liggen.
Lees meer
Bron:http://www.blikopnieuws.nl/bericht/61716/Limburg_populair_als_vakantie-bestemming_bij_senioren
Geschreven door: Derita Nahar
Senioren niet graag in de natuur (post # 17)
Uit onderzoek van een 50+ expertisecentrum blijkt dat door meer dan de helft van de 50-plussers de natuur vermeden wordt tijdens de vakanties. Wel blijkt dat actieve vakanties geliefd zijn onder de ouderen en dat er verschil is tussen wat oudere mannen en vrouwen willen.
Hier wordt over activiteiten van 50-plussers op vakantie geschreven en dit is voor ons van belang omdat te zien is waar de interesses liggen van deze doelgroep.
Lees meer
Bron:http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/2065/Bijna_helft_50-plussers_mijdt_natuur.html
Geschreven door: Derita Nahar
Hier wordt over activiteiten van 50-plussers op vakantie geschreven en dit is voor ons van belang omdat te zien is waar de interesses liggen van deze doelgroep.
Lees meer
Bron:http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/2065/Bijna_helft_50-plussers_mijdt_natuur.html
Geschreven door: Derita Nahar
Senioren boeken meer via internet (post # 16)
Steeds meer mensen van boven de 50 bezoeken online reissites. Dit is gebleken uit een Engels onderzoek. De internet reisbureaus worden meer bezocht door deze doelgroep dan de sites van ‘gewone’ reisbureaus.
Dit artikel kunnen wij gebruiken, omdat hier over een nieuwe trend met betrekking tot reizen en 50-plussers wordt geschreven.
Lees meer
Bron:http://www.travelinside.nl/index.php/2005/11/21/50-plussers-boeken-steeds-meer-online
Geschreven door: Derita Nahar
Dit artikel kunnen wij gebruiken, omdat hier over een nieuwe trend met betrekking tot reizen en 50-plussers wordt geschreven.
Lees meer
Bron:http://www.travelinside.nl/index.php/2005/11/21/50-plussers-boeken-steeds-meer-online
Geschreven door: Derita Nahar
Verborgen armoede onder ouderen (post # 15)
Dit verslag geeft een duidelijk beeld over de armoede onder ouderen. Er zijn vooral veel economische problemen onder de ouderen migranten.
Dit artikel is voor ons van belang omdat vakantie uitgaven lager worden naartmate het financieel minder gaat.
Lees verder
Bron www.fnv.nl
Geschreven door Dennis Frijn
Dit artikel is voor ons van belang omdat vakantie uitgaven lager worden naartmate het financieel minder gaat.
Lees verder
Bron www.fnv.nl
Geschreven door Dennis Frijn
Kamer ontziet 65 plusser met bijstand (post # 14)
Wanneer ouderen onder het sociaal minimum terecht komen grijpt de overheid in. Hierdoor krijgen deze mensen het beter.
Dit artkel is voor ons van belang omdat wanneer mensen meer geld hebben er meer uitgegeven wordt aan de vakantie.
Lees meer
Bron www.ad.nl
Geschreven door Dennis Frijn
Dit artkel is voor ons van belang omdat wanneer mensen meer geld hebben er meer uitgegeven wordt aan de vakantie.
Lees meer
Bron www.ad.nl
Geschreven door Dennis Frijn
65 plussers wel langer op vakantie (post#13)
De dertien weken vakantie blijven behouden voor de 65 plussers. Dit geldt alleen voor de mensen die naast hun AOW aanvullende bijstand ontvangen.
Dit artikel is voor ons van belang omdat de ouderen nu langer op vakantie mogen en dus meer mogelijkheden met betrekking tot vakantie hebben.
lees meer
Bron www.agd.nl
Geschreven door Dennis Frijn
Dit artikel is voor ons van belang omdat de ouderen nu langer op vakantie mogen en dus meer mogelijkheden met betrekking tot vakantie hebben.
lees meer
Bron www.agd.nl
Geschreven door Dennis Frijn
woensdag 13 februari 2008
De 50 plusser is kritisch. (post #12)
De 50 plusser is mondiger,kritischer en stellen hogere eisen.
Een derde van de vakanties worden ondernomen door 50 plussers, de senioren tot 65 jaar nemen een kwart voor hun rekening.
De senioren van 60 tot 65- jarige gaan 3,5 keer in Nederland op vakantie en mensen jonger dan 50 jaar gemiddeld twee keer. Daar komt bij dat de 55-plussers langer op vakantie gaan.
Dit artikel is van toepassing op trends omdat het belangrijk is om te weten hoelang 50+ers op vakantie gaan. Alles wat de 50+ er doet en waarom hij dat doet is belangrijk voor het onderzoek.
lees meer
Bron: www.holland.com
Geschreven door: Sofie Colmbijn
Een derde van de vakanties worden ondernomen door 50 plussers, de senioren tot 65 jaar nemen een kwart voor hun rekening.
De senioren van 60 tot 65- jarige gaan 3,5 keer in Nederland op vakantie en mensen jonger dan 50 jaar gemiddeld twee keer. Daar komt bij dat de 55-plussers langer op vakantie gaan.
Dit artikel is van toepassing op trends omdat het belangrijk is om te weten hoelang 50+ers op vakantie gaan. Alles wat de 50+ er doet en waarom hij dat doet is belangrijk voor het onderzoek.
lees meer
Bron: www.holland.com
Geschreven door: Sofie Colmbijn
dinsdag 12 februari 2008
De toeristische kansen van de 50+ er markt. ( post # 11)
De 50+ er markt wordt steeds groter en hetrogener. Maar wat is het reisgedrag van de 50+ ers? En hoe moeten moeten zij worden benaderd? Hoe is hier het beste op in te spelen?
Dit artikel is van toepassing op trends, omdat wij moeten onderzoeken wat het reisgedrag is van de 50+. In dit artikel is dit terug te vinden. Daar komt ook bij dat er nog veel meer informatie instaat over de 50+ ers.
lees meer
Bron: http://home.deds.nl
Geschreven door: Sofie Colmbijn
Dit artikel is van toepassing op trends, omdat wij moeten onderzoeken wat het reisgedrag is van de 50+. In dit artikel is dit terug te vinden. Daar komt ook bij dat er nog veel meer informatie instaat over de 50+ ers.
lees meer
Bron: http://home.deds.nl
Geschreven door: Sofie Colmbijn
Ouderen langer op vakantie met aanvulende bijstand ( post # 10)
65-plussers met een aanvullende bijstand kunnen langer op vakantie, zij krijgen 13 weken vakantie per jaar.
Ben je 57,5 jaar, dan mag je vier weken per jaar in het buitenland doorbrengen.
Deze regeling is in 16 gemeenten doorgevoert door de SVB.
Dit artikel is van toepassing op trends, omdat het belangrijk is om te weten wat het vakantiepatroon is van de 50+ er en van de 65+er.
Hier kan een nieuwe trend ontdekt worden.
lees meer
Bron: www.fnv.nl
Geschreven door: Sofie Colmbijn
Ben je 57,5 jaar, dan mag je vier weken per jaar in het buitenland doorbrengen.
Deze regeling is in 16 gemeenten doorgevoert door de SVB.
Dit artikel is van toepassing op trends, omdat het belangrijk is om te weten wat het vakantiepatroon is van de 50+ er en van de 65+er.
Hier kan een nieuwe trend ontdekt worden.
lees meer
Bron: www.fnv.nl
Geschreven door: Sofie Colmbijn
maandag 11 februari 2008
ouderen boeken steeds meer via internet! (post #9)
Uit onderzoek van de bedrijven Webfactor en Seniorenweb is gebleken dat ouderen steeds vaker een reis boeken via internet. Het onderzoek werd gehouden onder achthonderd oudere personen.
Dit artikel is interssant voor ons, omdat het goed weergeeft op wat voor een manier ouderen met internet bezig zijn. Meestal wordt verondersteld dat ouderen achterblijven en dat de techniek te snel voor ze gaat. maar nu blijkt dat ouderen juist wel veel gebruik maken van het internet.
lees meer
Bron: www.depers.nl
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
Dit artikel is interssant voor ons, omdat het goed weergeeft op wat voor een manier ouderen met internet bezig zijn. Meestal wordt verondersteld dat ouderen achterblijven en dat de techniek te snel voor ze gaat. maar nu blijkt dat ouderen juist wel veel gebruik maken van het internet.
lees meer
Bron: www.depers.nl
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
ouderen waarderen internet meer (post #8)
In opdracht van Radio 5 heeft onderzoekbureau De Vos & Jansen, onderzoek gedaan naar het mediagebruik van ouderen en hoe ze hier tegen overstaan. Daaruit is gebleken dat ouderen internet het meest waarderen als informatiebron.
Dit artikel is intressant omdat het goed weergeeft dat ouderen wel delelijk meer het internet als middel gebruiken om bijvoorbeeld informatie in te winnen of een reis te boeken.
lees meer
Bron: www.depers.nl, binnenland
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
Dit artikel is intressant omdat het goed weergeeft dat ouderen wel delelijk meer het internet als middel gebruiken om bijvoorbeeld informatie in te winnen of een reis te boeken.
lees meer
Bron: www.depers.nl, binnenland
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
vergrijzing pakt positief uit voor reisbureaus (post #7)
Mensen brengen steeds meer tijd door in het buitenland en daarnaast veranderd de manier van vakantie nemen sterk de laaste tijd. De vergrijzing speelt hier ook een rol bij, ouderen worden DE doelgroep voor vele reisbureaus en dit heeft te maken met verschillende factoren. In het artikel worden een aantal feiten en cijfers op een rij gezet. Deze informatie komt uit een onderzoek, van Vakantie en Vrije tijd Monitor van GfK Panel Services Beneluxwaar, uit een aantal feiten en cijfers zijn gekomen.
Dit artikel geeft duidelijk weer dat de meerderheid in Nederland oudere mensen zijn. Maar dit hoeft niet te betekenen dat dit slecht is voor de vakantielanden. Juist het tegenover gestelde; ouderen zijn de doelgroep en dit is intressant om te weten.
lees meer
Bron: www.nritmedia.nl
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
Dit artikel geeft duidelijk weer dat de meerderheid in Nederland oudere mensen zijn. Maar dit hoeft niet te betekenen dat dit slecht is voor de vakantielanden. Juist het tegenover gestelde; ouderen zijn de doelgroep en dit is intressant om te weten.
lees meer
Bron: www.nritmedia.nl
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
ouderen voelen zich alleen tijdens de vakantieperiode (post #6)
Veel oudere mensen worden in de vakantieperiode alleen gelaten en dit treft steeds meer mensen. Het Nationaal Fonds Ouderenhulp organiseert activiteiten voor deze doelgroep. Dit natuurlijk nog maar het begin, ouderen hoeven niet meer gaan wachten achter de geraniums. ze moeten de mogelijkheid krijgen om er even tussen uit te kunnen.
Dit artikel geeft duidelijk weer dat ouderen soms erg in de steek gelaten worden door hun familie en vrienden. Het is aan de reisbureaus en andere organisaties om iets voor deze doelgroep te ontwikkelen waardoor ze wel van hun vakantie kunnen genieten. Dit betekend dat de markt voor ouderen die op vakantie willen gaat groeien en dit heeft invloed op de reizenmarkt.
lees meer
Bron: www.desentor.nl
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
Dit artikel geeft duidelijk weer dat ouderen soms erg in de steek gelaten worden door hun familie en vrienden. Het is aan de reisbureaus en andere organisaties om iets voor deze doelgroep te ontwikkelen waardoor ze wel van hun vakantie kunnen genieten. Dit betekend dat de markt voor ouderen die op vakantie willen gaat groeien en dit heeft invloed op de reizenmarkt.
lees meer
Bron: www.desentor.nl
Geschreven door: Marieke van den Heuvel
zondag 10 februari 2008
Trends en ontwikkelingen in de leisure (post # 5)
Trendrapport Toerisme & Recreatie
Ook de leisurewereld is erg trengevoelig. Technologische ontwikkelingen wisselen elkaar af en internet(boeken) komt op. Daar komt bij dat de samenleving vergrijst en ontgroend. Verder is men tegenwoordig meer opzoek naar welness- (luxe) en gezondheidsreizen (aangepaste aan lichamelijke beperkingen.
Dit rapport is uitgevoerd door het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme (GOBT). Zij hebben internationale en nationale trends opgespoord en hun kansen bekeken met betrekking hierop. Een erg handig rapport met vier trends in de vakantiewereld.
Lees meer
Bron: http://www.gobt.nl (pag. 9 t/m 12)
Geschreven door: Sander van Rooijen
Ook de leisurewereld is erg trengevoelig. Technologische ontwikkelingen wisselen elkaar af en internet(boeken) komt op. Daar komt bij dat de samenleving vergrijst en ontgroend. Verder is men tegenwoordig meer opzoek naar welness- (luxe) en gezondheidsreizen (aangepaste aan lichamelijke beperkingen.
Dit rapport is uitgevoerd door het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme (GOBT). Zij hebben internationale en nationale trends opgespoord en hun kansen bekeken met betrekking hierop. Een erg handig rapport met vier trends in de vakantiewereld.
Lees meer
Bron: http://www.gobt.nl (pag. 9 t/m 12)
Geschreven door: Sander van Rooijen
Omzet webwinkels naar recordhoogte (post #4)
Omzet Nederlandse webwinkels nadert 3 miljard euro
Voordelen van webwinkelen zijn simpel. Producten en prijzen vergelijken is met een paar klikken gebeurd. In 2006 steeg de omzet bij webwinkels enorm. 43% van de betalingen had betrekking op reizen en vakanties. Volgens Emerce wordt online betalen steeds veiliger en zal de omzet blijven groeien.
Ouderen krijgen vaak het verwijt niet met de technologie mee te gaan. Het tegendeel blijkt. Online betalen wordt populair en zelfs ouderen passen zich aan de technologie aan (bron: trendrapport GOBT).
Lees meer
Bron: http://www.emerce.nl
Geschreven door: Sander van Rooijen
Voordelen van webwinkelen zijn simpel. Producten en prijzen vergelijken is met een paar klikken gebeurd. In 2006 steeg de omzet bij webwinkels enorm. 43% van de betalingen had betrekking op reizen en vakanties. Volgens Emerce wordt online betalen steeds veiliger en zal de omzet blijven groeien.
Ouderen krijgen vaak het verwijt niet met de technologie mee te gaan. Het tegendeel blijkt. Online betalen wordt populair en zelfs ouderen passen zich aan de technologie aan (bron: trendrapport GOBT).
Lees meer
Bron: http://www.emerce.nl
Geschreven door: Sander van Rooijen
Voluntourisme als nieuwe trends (post # 3)
Voluntourisme in opkomst
Nederlanders willen niet langer alleen geld uitgeven. Tijdens hun vakantie willen ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn. De nieuwe trend: voluntourisme. Vakantiegangers helpen met ontwikkelingshulp tijdens hun vakantie.
De jongere generatie is met voluntrousme bezig. Ouderen zijn ook steeds meer verantwoord bezig door milieubewust op vakantie te gaan. Dit artikel van Sanne van der Most beschrijft dit eerste.
Lees meer
Bron: http://www.metronieuws.nl
Geschreven door: Sander van Rooijen
Nederlanders willen niet langer alleen geld uitgeven. Tijdens hun vakantie willen ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn. De nieuwe trend: voluntourisme. Vakantiegangers helpen met ontwikkelingshulp tijdens hun vakantie.
De jongere generatie is met voluntrousme bezig. Ouderen zijn ook steeds meer verantwoord bezig door milieubewust op vakantie te gaan. Dit artikel van Sanne van der Most beschrijft dit eerste.
Lees meer
Bron: http://www.metronieuws.nl
Geschreven door: Sander van Rooijen
De massa der luxe (post # 2)
Exclusiviteit voor de massa heeft de toekomst
Je wilt iets moois, iets unieks, iets luxueus. Iedereen wil zich onderscheiden, maar dat is vaak onbetaalbaar. De nieuwe trend is daarom massa-exclusiviteit. Dit is een vorm van exclusiviteit, maar dan betaalbaar. Het welvaartspeil is dusdanig hoog dat deze vorm van vakantie bereikbaar is.
Uit onderzoek blijkt dat 50-plussers steeds meer voor luxe kiezen. Dit artikel beschrijft hoe deze ontwikkeling verder groeit. Het stuk is geschreven met betrekking op de massa, maar kan voor ons onderzoek ook nuttig zijn.
Lees meer
Bron: http://www.trendwatching.com
Geschreven door: Sander van Rooijen
Je wilt iets moois, iets unieks, iets luxueus. Iedereen wil zich onderscheiden, maar dat is vaak onbetaalbaar. De nieuwe trend is daarom massa-exclusiviteit. Dit is een vorm van exclusiviteit, maar dan betaalbaar. Het welvaartspeil is dusdanig hoog dat deze vorm van vakantie bereikbaar is.
Uit onderzoek blijkt dat 50-plussers steeds meer voor luxe kiezen. Dit artikel beschrijft hoe deze ontwikkeling verder groeit. Het stuk is geschreven met betrekking op de massa, maar kan voor ons onderzoek ook nuttig zijn.
Lees meer
Bron: http://www.trendwatching.com
Geschreven door: Sander van Rooijen
Ontsnappen aan de prestatiemaatschappij (post # 1)
Vakantie en vrije tijd als middel om te ontkomen aan prestatiemaatschappij
Op vakantie gaan om de prestatiemaatschappij te ontvluchten. 50-Plussers worden dé doelgroep van de komende tien jaar. Deze groep neemt de komende jaren een grotere plaats in in de samenleving en gaan steeds vaker op vakanties. De ontwikkeling is gaande dat ze liever gezellig weggaan dan omkomen in luxe.
Het artikel is erg interessant voor ons onderzoek, omdat de ontwikkelingen van deze doelgroep beschreven worden. Van de groei ervan en de dominerende rol in het vakantie- en vrijetijdspatroon.
Lees meer
Bron: http://www.tns-nipo.com
Geschreven door: Sander van Rooijen
Op vakantie gaan om de prestatiemaatschappij te ontvluchten. 50-Plussers worden dé doelgroep van de komende tien jaar. Deze groep neemt de komende jaren een grotere plaats in in de samenleving en gaan steeds vaker op vakanties. De ontwikkeling is gaande dat ze liever gezellig weggaan dan omkomen in luxe.
Het artikel is erg interessant voor ons onderzoek, omdat de ontwikkelingen van deze doelgroep beschreven worden. Van de groei ervan en de dominerende rol in het vakantie- en vrijetijdspatroon.
Lees meer
Bron: http://www.tns-nipo.com
Geschreven door: Sander van Rooijen
Abonneren op:
Posts (Atom)